jueves, 25 de febrero de 2010

BASES







CONCURS DE VIDEOCLIPS

BASES DEL CONCURS

Aquestes bases regulen l’organització, la presentació i l’atorgament de premis a videoclips musicals editats, amb l’objectiu de dinamitzar el sector de la creació audiovisual, alhora que es genera un esdeveniment significatiu per a la ciutat.

1. S’hi poden presentar peces realitzades com a suport publicitari o complementàries de treballs discogràfics de segells independents o realitzats directament pels músics.

2. Poden participar-hi discogràfiques, productores, agències de management, grups i qualsevol empresa, associació o persona relacionada amb el món de la música independent.

3. La participació és oberta a tots els creadors i creadores de qualsevol estil musical.

4. S’hi admeten treballs inèdits o que hagin estat publicats entre els anys 2008 i 2010, tots dos inclosos. No s’hi poden presentar treballs premiats en edicions anteriors.

5. Es considera creditora del premi la persona inscrita en la fitxa tècnica com a director o directora del videoclip.

6. Les persones que hi participen n’assumeixen tota la responsabilitat davant qualsevol tipus d’acció o reclamació que pugui arribar al Festival feta per qualsevol persona física o jurídica que consideri que té drets sobre l’obra, atès que, com a participants del Festival, els autors reconeixen ser-ne titulars legítims i que l’obra n’és original.

7. Els videoclips s’han d’enviar en un sobre tancat, amb el títol del videoclip, i passen a formar part del fons del Festival. A partir del lliurament dels videoclips, no se n’admet cap tipus de reclamació, independentment que els treballs hagin estat premiats o no.

8. S’han d’adjuntar als treballs els crèdits complets de tot el procés de producció del videoclip, que han d’incloure, com a mínim:

- el nom del tema
- el nom del grup intèrpret
- el nom de l’autor o autora del tema
- el nom del director o directora del videoclip
- el lloc de residència del director o la directora, adreça, adreça electrònica i telèfon de contacte
- la producció
- l’any de realització
- la persona de contacte i l’adreça de contacte

9. Els treballs s’hi poden presentar en format DVD (PAL 720 x 576) o Mini DV.

10. Els treballs s’han de presentar al Centre Cultural Sant Josep (avinguda d’Isabel la Catòlica, 32.

11. La data de presentació de les obres es tanca el dijous 6 de maig de 2010, a les 21 hores.

12. L’organització del Festival no es fa responsable de la pèrdua del material o dels danys que s’hi puguin causar durant la tramesa.

13. La composició del jurat és la següent:
• el president: el tinent d’alcalde de l’Àrea d’Educació i Cultura (o persona en qui delegui)
• la vicepresidenta: la regidora del Districte I (o persona en qui delegui)
• els i les vocals: 3 persones de reconeguda vàlua personal i professional del sector musical, audiovisual, més el director del festival
• la secretària: la secretària de l’Ajuntament (o persona en qui delegui)

El jurat queda constituït amb la presència del president (o persona en qui delegui), la vicepresidenta (o persona en qui delegui), la secretària i dos vocals.

14. En la deliberació, i per preservar-ne l’objectivitat, el jurat disposarà de còpies numerades dels videoclips presentats, sense cap referència a la seva autoria.

15. La comissió organitzadora, farà una selecció prèvia dels treballs presentats, per facilitar la deliberació del jurat.

16. La comissió organitzadora estarà formada per un representant de l'Àrea d'educació i cultura, un representant del centre cultural Sant Josep, un representant d'una entitat musical de la ciutat i el director del festival

17. El veredicte es farà públic el divendres 4 de juny de 2010 i serà inapel•lable.

18. Els premis es poden considerar deserts a criteri del jurat i atesa la qualitat de les obres presentades.

19. D’acord amb les condicions establertes a l’article 2.2.1 del Reial decret 1775/2004, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’Ajuntament disposarà d’un termini de sis mesos, a partir de la data de lliurament del premi, en què podrà editar i difondre els treballs guanyadors sense finalitat lucrativa. Transcorregut aquest termini, les obres passaran definitivament als seus autors. Tant si la publicació i la difusió són a càrrec de l’Ajuntament com si la fa el mateix autor, caldrà fer-hi constar que l’obra ha estat guanyadora del 5è Festival de Videoclips Independents de L’Hospitalet.

20. No s’hi accepta cap treball que a judici de la comissió organitzadora del Festival comporti una vulneració dels drets humans.

21. La comissió organitzadora del Festival resoldrà unilateralment les circumstàncies no previstes en aquest reglament.

22. La participació en el concurs implica el coneixement i la plena acceptació de les bases i condicions, així com les decisions del jurat i la comissió organitzadora.

PREMIS

a) El jurat concedeix tres premis:

1r premi, de 1.500 euros
2n premi, de 1.000 euros
3r premi, de 750 euros

b) Es concedirà un premi de 300 euros, al millor treball presentat per un realitzador o una realitzadora residents a l’Hospitalet. L’elecció es farà per votació del públic.

c) Els treballs premiats més una selecció que el jurat determini es publicaran en format DVD i es distribuiran als mitjans especialitzats i als agents del sector.

d) Els treballs premiats s’emetran en programes especialitzats de la Xarxa de Televisions Locals de Catalunya.

Per a la concessió dels premis es tenen en compte els criteris següents:
- la direcció o realització
- el muntatge i la qualitat tècnica
- el desenvolupament creatiu
- la coherència entre la música i l’aspecte visual

D’acord amb el que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, les dades de les persones participants s’incorporaran a un fitxer automatitzat propietat de l’Ajuntament de L'Hospitalet, amb la finalitat d’atendre demandes i oferir un millor servei. Us informeu que podeu exigir, en qualsevol moment, el dret d’accés, rectificació i cancel•lació, davant de l’Oficina d’Atenció Ciutadana, plaça de l’Ajuntament, 11.










CONCURS DE DOCUCLIPS

BASES DEL CONCURS

Aquestes bases regulen l’organització, la presentació i l’atorgament d’un premi a un docuclip. Es considerarà docuclip: qualsevol treball d’investigació, recerca, documentació, recull, etc. que abordi una tema relacionat amb la música o els seus intèrprets, de curta durada.

1. Els documentals presentats poden tractar qualsevol temàtica, aspecte o estil musical.

2. La participació és oberta a tots els creadors i creadores.

3. La durada del documental no serà superior a 12 minuts.

4. Es considera creditora del premi la persona inscrita en la fitxa tècnica com a director o directora del documental.

5. Les persones que hi participen n’assumeixen tota la responsabilitat davant qualsevol tipus d’acció o reclamació que pugui arribar al Festival feta per qualsevol persona física o jurídica que consideri que té drets sobre l’obra, atès que, com a participants del Festival, els autors reconeixen ser-ne titulars legítims i que l’obra n’és original.

6. Els documentals s’han d’enviar en un sobre tancat, amb el títol clarament visible, i passen a formar part del fons del Festival. A partir del lliurament dels documentals, no se n’admet cap tipus de reclamació, independentment que els treballs hagin estat premiats o no.

7. La presentació del documental ha d’incloure, com a mínim:

- el títol
- un breu resum del contingut
- el nom del director o directora del documental
- el lloc de residència del director o la directora, adreça, adreça electrònica i telèfon de contacte
- la producció

8. La presentació del documentals es tanca el dijous 6 de maig de 2010 a les 21 hores.

9. La presentació dels treballs es fa al Centre Cultural Sant Josep (avinguda d’Isabel la Catòlica, 32).

10. El jurat està format per:

• el president: el tinent d’alcalde de l’Àrea d’Educació i Cultura (o persona en qui delegui)
• la vicepresidenta: la regidora del Districte I (o persona en qui delegui)
els i les vocals: 3 persones de reconeguda vàlua personal i professional del sector audiovisual, més el director del festival .
• la secretària: la secretària de l’Ajuntament (o persona en qui delegui)

El jurat queda constituït amb la presència del president (o persona en qui delegui), la vicepresidenta (o persona en qui delegui), la secretària i dos vocals.

11. La comissió organitzadora, farà una selecció prèvia dels treballs presentats, per facilitar la deliberació del jurat.

12. En la seva deliberació i per preservar l’objectivitat, el jurat disposarà de còpies numerades de les obres presentades, sense cap referència a la seva autoria

13. Els premis es donen a conèixer el divendres 4 de juny de 2010 i són inapel•lable.

14. Els premis es poden considerar deserts a criteri del jurat i atesa la qualitat de les obres presentades.

15. Els treballs s’hi poden presentar en format DVD (PAL 720 x 576) o Mini DV.

16. No s’acceptarà cap treball que a judici de la comissió organitzadora del Festival suposi una vulneració dels drets humans.

17. D’acord amb les condicions establertes a l’article 2.2.1 del Reial decret 1775/2004, de 30 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de l’impost sobre la renda de les persones físiques, l’Ajuntament disposarà d’un termini de sis mesos, a partir de la data de lliurament del premi, en què podrà editar i difondre els treballs guanyadors sense finalitat lucrativa. Transcorregut aquest termini, les obres passaran definitivament als seus autors. Tant si la publicació i la difusió són a càrrec de l’Ajuntament com si la fa el mateix autor, caldrà fer-hi constar que l’obra ha estat guanyadora del 5è Festival de Videoclips Independents de L’Hospitalet.

18. La comissió organitzadora del Festival resoldrà unilateralment les circumstàncies no previstes en aquest reglament.

19. La comissió organitzadora estarà formada per un representant de l'Àrea d'educació i cultura, un representant del centre cultural Sant Josep, un representant d'una entitat musical de la ciutat i el director del festival

20. La participació en el concurs implica el coneixement i la plena acceptació de les bases i condicions, així com les decisions del jurat i la comissió organitzadora.

PREMIS

a) Es concedirà un premi de 1.200 euros al millor documental presentat.

b) Es concedirà un premi de 750 euros al millor documental que tracti algun aspecte musical de la ciutat de l’Hospitalet.



Per a la concessió dels premis es tenen en compte els criteris següents:
- la direcció o realització
- el muntatge i la qualitat tècnica
- el desenvolupament creatiu

En compliment d’allò que estableix l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les dades recollides en aquest formulari s’incorporaran a un fitxer automatitzat propietat d’aquest Ajuntament amb la finalitat d’atendre la vostra sol•licitud. Pel que fa al tractament i a l’ús d’aquestes dades de caràcter personal, us recordem que en qualsevol moment podeu exercir-hi els drets d’accés, de rectificació, de cancel•lació i d’oposició davant l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (carrer de Girona, 10, planta baixa).

No hay comentarios: